Licențiat în Studii Media
University of Groningen
Informatie cheie
Locația campusului
Groningen, Ţările de Jos
Limbi Străine
Engleză
Formatul de studiu
În campus
Durata
3 years
Ritm
La zi
Taxe de școlarizare
EUR 2.314 / per year *
Termen limită de aplicare
01 May 2024
Cea mai devreme dată de începere
Sep 2024
* Studenți UE/SEE: 2209 EUR | studenți din afara UE/SEE: 10189 EUR
Introducere
Mass-media se află în centrul vieții contemporane. De la rețelele sociale la tipărire, de la site-uri web la televiziune, de la motoarele de căutare la aplicații: înțelegerea noastră asupra lumii este modelată de media.
Mass-media au un impact major nu numai asupra modului în care comunicăm unii cu alții, ci și asupra modului în care sunt organizate societățile: cultural, politic și economic. Prin urmare, acest program academic studiază funcția informativă și socială a mass-media și concepe „cultura” în definiția sa antropologică: ca idei, obiceiuri și comportament social al anumitor (grupuri din) societăți.
Veți dobândi cunoștințe și o varietate de perspective teoretice asupra modului în care sunt structurate diferite platforme media, cum funcționează și cum se raportează între ele; modul în care sistemele media sunt susținute politic și economic; și modul în care se dezvoltă și se schimbă modelele de utilizare și producție media și conținut. Veți învăța să aplicați și să reflectați critic asupra diferitelor tipuri de metode de cercetare academică pe o varietate de subiecte. În plus, veți face cunoștință și cu domeniile profesionale legate de media și vă veți dezvolta abilitățile profesionale pentru a vă ajuta să performați în stagii și locuri de muncă legate de media.
Caracteristicile distinctive ale programului sunt:
- un curriculum internațional, comparativ și interdisciplinar
- un accent pe funcția informativă și socială a mass-media
- accent pe perspectivele teoretice, abilitățile metodologice de înțelegere și cercetare a practicilor de utilizare și producție media
- atenție la abilitățile profesionale
De ce să studiezi acest program în Groningen?
Programul are un accent specific pe funcția informativă și socială a mass-media, oferind o perspectivă comparativă prin studierea mass-media în contextele lor culturale, internaționale, istorice, economice și politice, folosind metode și teorii din științele sociale. Se acordă atenție practicilor de utilizare și producție media, precum și competențe profesionale. Perspectiva altor programe se bazează mai des pe cultura populară, arte, limbă și/sau studii de film și televiziune.
Admitere
Curriculum
Anul 1
Studenții se familiarizează cu diferite platforme și industrii media relevante și cu Studiile Media ca disciplină academică, precum și dobândesc abilitățile academice necesare.
Cursuri
- Mass-media, cultură și societate (5 CE)
- Platforme și industrii media I (5 CE)
- Studierea mass-media în viața de zi cu zi (5 EC)
- Abilități academice (5 EC)
- Istoricul media (5 EC)
- Platforme și industrii media II (5 CE)
- Imaginarea digitalului (5 EC)
- Introducere în Studiile Media I (5 EC)
- Scriere profesională (5 EC)
- Introducere în Studiile Media II (5 EC)
- Spații și practici media (5 EC)
- Laborator social (5 EC)
Anul 2
Accentul se mută către o pregătire teoretică și metodologică temeinică. Pe lângă cursurile obligatorii, studenții urmează un profil la alegerea lor: Cultură audiovizuală, Industrii culturale, Culturi digitale, Studii de jurnalism sau Politică și Cetățenie globală.
Cursuri
- Analizarea textelor media (5 EC)
- Cultura audiovizuală (5 CE)
- Profiluri (cursuri opționale, cu o alegere dintre Cultură audiovizuală, Industrii culturale, Culturi digitale, Studii jurnalistice, Politică și Cetățenie globală) (5 CE)
- Analiza producției și utilizării media (5 EC)
- Curare digitală (5 EC, opțional)
- Scriere jurnalistică și povestire (5 EC, opțional)
- Antreprenoriat media (5 EC, opțional)
- Profile (continuare a profilului ales) (5 CE)
- Web Design (5 EC, opțional)
- Teoria media I: Mediatizare și efect (5 EC)
- Profile (continuare a profilului ales) (5 CE)
- Profile (continuare a profilului ales) (5 CE)
- Teoria media II: Formă și tehnologie (5 EC)
- Profile (continuare a profilului ales) (5 CE)
- Producție Transmedia (5 EC)
Anul 3
Studenții efectuează cercetări (semi-)independente și aleg ce minoră (minor universitar; minor de facultate; minor de carieră, inclusiv un plasament; minor în străinătate) ar dori să urmeze.
Cursuri
- Minor (opțional) (15 EC)
- Minor (opțional) (15 EC)
- Seminar de cercetare Studii media (10 EC)
- Gânditori și teorii (5 CE)
- Curs de specializare Studii media (5 EC)
- teză (10 CE)
Pe parcursul curriculumului, există trei învățări distincte Pathways: o învățare teoretică, metodologică și profesională Pathway. Acestea au scopul de a oferi studenților o combinație între o bază solidă de cunoștințe, o înțelegere substanțială a unei diversități de perspective teoretice, o pregătire metodologică solidă și o pregătire temeinică pentru piața muncii. Studenții câștigă 150 de credite ECTS în specialitatea lor, iar 30 ECTS pot fi completați cu un minor în timpul celui de-al treilea an.
Opțiuni de program
- Program de onoruri
- Minori (minori)
A studia in strainatate
- Studiul in strainatate este optional
- Pentru o medie de 20 de săptămâni
- Maximum 30 EC
Pentru a încuraja și mai mult profilul internațional al studenților, structura programului le permite studenților să petreacă un semestru la o universitate parteneră din străinătate în al treilea an de studii. Departamentul oferă programe de schimb în cadrul programelor Erasmus și Marco Polo de învățare pe tot parcursul vieții.
Taxa de școlarizare a programului
Oportunități de carieră
Perspective de locuri de muncă
Ca absolvent al BA Media Studies, ați dobândit abilitățile de care aveți nevoie pentru piața muncii a secolului 21: creativitate, gândire critică, comunicare, colaborare și angajament. Vă puteți începe cariera în media sau industria creativă sau în orice alt domeniu care are locuri de muncă disponibile, care ar putea duce la locuri de muncă, cum ar fi consultant de strategie, analist de rețele sociale, consilier de politici și producător de conținut digital.
Exemple de locuri de muncă
- Consilier/consultant: Consiliere cu privire la strategia de consultanță electronică pentru o instituție medicală majoră.
- Manager de conținut și campanie: Dezvoltați site-ul web și campaniile de social media pentru o organizație de difuzare comercială
- Manager de produs digital: Dezvoltați și optimizați gama de produse digitale pentru un editor mediu de tineret și educație.
- Consilier în strategia social media: Dezvoltați și implementați strategia social media pentru o organizație non-profit de crowdsourcing.
- Copywriter: Produceți conținut audiovizual pentru un canal de televiziune digitală.