Cerințe de viză și rezidență pentru licență
Toți studenții care dețin un pașaport din afara Uniunii Europene sunt obligați prin lege să obțină o viză de student înainte de a pleca din țara lor de origine. Fără o viză de student valabilă, studenții nu pot aplica pentru obținerea permisului de ședere.
Cererea de viză poate fi un proces îndelungat, de aceea recomandăm studenților să se informeze în prealabil cu privire la procedurile de viză.
Studenții trebuie să obțină viza de student după ce primesc aprobarea acceptării lor. Biroul de admitere AUR va trimite fiecărui student acceptat o scrisoare de viză pe care, împreună cu toate celelalte documente necesare, le va duce la consulatul local.
Elevii ar trebui să verifice la consulatul local pentru a se asigura că au toate documentele necesare înainte de a-și prezenta cererea. Vă rugăm să contactați admissions@ AUR .edu dacă aveți nevoie de asistență.
Vă rugăm să rețineți că viza de student trebuie obținută înainte de a părăsi țara de origine. Nu se poate aplica pentru o astfel de viză în Italia.
Vă rugăm să rețineți: nu putem emite documentație de viză studenților care nu sunt înmatriculați sau cu fracțiune de normă. Pentru a primi o viză, studenții trebuie să ia cel puțin 12 credite pe semestru.
Permis de ședere
La sosirea la Roma, toți studenții care sunt cetățeni ai unor țări care nu sunt membre ale Uniunii Europene trebuie să obțină un permis de ședere în Italia ( Permesso di Soggiorno per Studio ). Acest permis este eliberat de autoritățile locale de poliție ( Chestura ). Universitatea vă va oferi informații relevante și asistență la sosire pentru a vă asigura primul permis de ședere. Cu toate acestea, este responsabilitatea dumneavoastră să respectați cerințele actuale de ședere și să asigurați documentele aplicabile.
Documente necesare. Pentru a facilita procesul de obținere a Permisului de ședere, trebuie să furnizați următoarele:
- 1 fotocopie a actului dumneavoastră de identitate cu fotografie în pașaport și viza italiană, așa cum sunt prezentate în pașaport
- 1 fotocopie a asigurării de sănătate (vezi capitolul de mai jos)
- 1 fotocopie a scrisorii de înscriere AUR ștampilată de Consulatul Italiei
Vă rugăm să aduceți aceste articole cu dvs. în timpul Săptămânii Sosiri pentru întâlnirea dvs. cu Consultantul de Permis de ședere AUR .
Procesul de permis de ședere este de natură reglementară, iar regulile aplicabile se modifică frecvent. Studenții sunt încurajați să consulte materialele de sosire distribuite în fiecare semestru academic pentru cele mai actualizate proceduri/cerințe. Studenții care locuiesc în locuințe contractate prin intermediul Universității vor trebui să prezinte documentele enumerate și să urmeze instrucțiunile date de Biroul pentru Viața Studențească în timpul săptămânii de sosire.
Permisul efectiv este eliberat la o dată ulterioară și trebuie ridicat personal. Sfatuim elevii sa verifice periodic lista autorizatiilor eliberate afisata la sectia de politie.
Reînnoirea permisului de ședere
Permisul de ședere la studii se acordă în mod normal pentru o perioadă de un an universitar. Prin urmare, acesta va expira și trebuie reînnoit în termen de 60 de zile de la data expirării. Studenții care trebuie să își reînnoiască permisul de ședere trebuie să depună prin oficiul poștal cererea de „ rinnovo ” și vor trebui să furnizeze următoarele documente:
- 1 fotocopie a actului dumneavoastră de identitate cu fotografie în pașaport și viza italiană, așa cum sunt prezentate în pașaport
- 1 fotocopie asigurare de sanatate
- 1 fotocopie a unui card de credit, extras de cont bancar sau scrisoare de sprijin financiar
- 1 fotocopie a raportului de calificare AUR ștampilat de Universitate
Este responsabilitatea studentului să-și reînnoiască permisul de ședere. Viața studentească vă va ajuta cu orice întrebări conexe.
Cetăţenii Uniunii Europene
Cetăţenii Uniunii Europene nu trebuie să solicite un permis de şedere . Toți studenții din UE care intenționează să studieze în Italia mai mult de trei luni trebuie, în schimb, să furnizeze Oficiului Registrului ( Ufficio Anagrafe ) motivul șederii lor în Italia și adresa lor locală. Pentru a efectua această înregistrare oficială veți avea nevoie de următoarele documente:
- Un act de identitate/pașaport valabil al Uniunii Europene (aduceți și o fotocopie cu dvs.)
- O copie a asigurării de sănătate. Ca cetățean al UE, ar fi trebuit să fi primit de la Serviciul Național de Sănătate un Card de Asigurare care vă dă dreptul la asistență medicală și spitalicească în întreaga Uniune Europeană. Asigurați-vă că îl aduceți cu dvs. în Italia
- Un extras de cont bancar sau alt document care demonstrează că aveți mijloace financiare pentru a vă întreține
- O copie a scrisorii de înscriere AUR
Vă rugăm să rețineți că există mai multe birouri de registru în Roma; cea la care va trebui să vă înregistrați prezența depinde de adresa dvs. din Italia. Pentru asistență în identificarea biroului dumneavoastră de înregistrare și pentru îndrumări suplimentare, vă rugăm să contactați Biroul pentru viața studențească.
Cerințe pentru viză și rezidență pentru școală absolventă
Toți studenții care dețin un pașaport din afara Uniunii Europene sunt obligați prin lege să obțină o viză de student înainte de a pleca din țara lor de origine. Fără o viză de student valabilă, studenții nu pot aplica pentru obținerea permisului de ședere.
Cererea de viză poate fi un proces îndelungat, de aceea recomandăm studenților să se informeze în prealabil cu privire la procedurile de viză.
Studenții trebuie să obțină viza de student după ce primesc aprobarea acceptării lor. Biroul de admitere AUR va trimite fiecărui student acceptat o scrisoare de viză pe care, împreună cu toate celelalte documente necesare, le va duce la consulatul local.
Elevii ar trebui să verifice la consulatul local pentru a se asigura că au toate documentele necesare înainte de a-și prezenta cererea. Vă rugăm să contactați admissions@ AUR .edu dacă aveți nevoie de asistență.
Vă rugăm să rețineți că viza de student trebuie obținută înainte de a părăsi țara de origine. Nu se poate aplica pentru o astfel de viză în Italia.
Permis de ședere
La sosirea la Roma, toți studenții care sunt cetățeni ai unor țări care nu sunt membre ale Uniunii Europene trebuie să obțină un permis de ședere în Italia ( Permesso di Soggiorno per Studio ). Acest permis este eliberat de autoritățile locale de poliție ( Chestura ). Universitatea vă va oferi informații relevante și asistență la sosire pentru a vă asigura primul permis de ședere. Cu toate acestea, este responsabilitatea dumneavoastră să respectați cerințele actuale de ședere și să asigurați documentele aplicabile.
Documente necesare. Pentru a facilita procesul de obținere a Permisului de ședere, trebuie să furnizați următoarele:
- 1 fotocopie a actului dumneavoastră de identitate cu fotografie în pașaport și viza italiană, așa cum sunt prezentate în pașaport
- 1 fotocopie a asigurării de sănătate (vezi capitolul de mai jos)
- 1 fotocopie a scrisorii de înscriere AUR ștampilată de Consulatul Italiei
Vă rugăm să aduceți aceste articole cu dvs. în timpul Săptămânii Sosiri pentru întâlnirea dvs. cu Consultantul de Permis de ședere AUR .
Procesul de permis de ședere este de natură reglementară, iar regulile aplicabile se modifică frecvent. Studenții sunt încurajați să consulte materialele de sosire distribuite în fiecare semestru academic pentru cele mai actualizate proceduri/cerințe. Studenții care locuiesc în locuințe contractate prin intermediul Universității vor trebui să prezinte documentele enumerate și să urmeze instrucțiunile date de Biroul pentru Viața Studențească în timpul săptămânii de sosire.
Permisul efectiv este eliberat la o dată ulterioară și trebuie ridicat personal. Sfatuim elevii sa verifice periodic lista autorizatiilor eliberate afisata la sectia de politie.
Reînnoirea permisului de ședere
Permisul de ședere la studii se acordă în mod normal pentru o perioadă de un an universitar. Prin urmare, acesta va expira și trebuie reînnoit în termen de 60 de zile de la data expirării. Studenții care trebuie să își reînnoiască permisul de ședere trebuie să depună prin oficiul poștal cererea de „ rinnovo ” și vor trebui să furnizeze următoarele documente:
- 1 fotocopie a actului dumneavoastră de identitate cu fotografie în pașaport și viza italiană, așa cum sunt prezentate în pașaport
- 1 fotocopie asigurare de sanatate
- 1 fotocopie a unui card de credit, extras de cont bancar sau scrisoare de sprijin financiar
- 1 fotocopie a raportului de calificare AUR ștampilat de Universitate
Este responsabilitatea studentului să-și reînnoiască permisul de ședere. Viața studentească vă va ajuta cu orice întrebări conexe.
Cetăţenii Uniunii Europene
Cetăţenii Uniunii Europene nu trebuie să solicite un permis de şedere . Toți studenții din UE care intenționează să studieze în Italia mai mult de trei luni trebuie, în schimb, să furnizeze Oficiului Registrului ( Ufficio Anagrafe ) motivul șederii lor în Italia și adresa lor locală. Pentru a efectua această înregistrare oficială veți avea nevoie de următoarele documente:
- Un act de identitate/pașaport valabil al Uniunii Europene (aduceți și o fotocopie cu dvs.)
- O copie a asigurării de sănătate. Ca cetățean al UE, ar fi trebuit să fi primit de la Serviciul Național de Sănătate un Card de Asigurare care vă dă dreptul la asistență medicală și spitalicească în întreaga Uniune Europeană. Asigurați-vă că îl aduceți cu dvs. în Italia
- Un extras de cont bancar sau alt document care demonstrează că aveți mijloace financiare pentru a vă întreține
- O copie a scrisorii de înscriere AUR
Vă rugăm să rețineți că există mai multe birouri de registru în Roma; cea la care va trebui să vă înregistrați prezența depinde de adresa dvs. din Italia. Pentru asistență în identificarea biroului dumneavoastră de înregistrare și pentru îndrumări suplimentare, vă rugăm să contactați Biroul pentru viața studențească.